Zes vragen aan commercieel manager Dave Fitsch
Sinds begin februari is Dave Fitsch op interim-basis actief als commercieel manager bij SC Cambuur. Met de definitieve komst van het Kooi Stadion wacht er deze zomer een flinke klus op het commerciële team en dus is het de hoogste tijd op bij te praten.
1. Hoe zijn je eerste maanden bij SC Cambuur bevallen?
Die zijn voorbij gevlogen! We hebben de afgelopen maanden veel werk verzet met het team. Naast de competitie- en bekerwedstrijden zijn we volop bezig met de commerciële overgang naar het nieuwe stadion, hebben we veel mooie aanpassingen doorgevoerd in de Bundeling app en zijn we als organisatie bezig met de implementatie van AFAS. Daarnaast heb ik al veel goede en prettige gesprekken mogen voeren met sponsoren.
2. Wat is je het meest opgevallen in de afgelopen periode?
De bevlogenheid van de mensen. Collega’s, vrijwilligers, supporters en sponsoren, iedereen is gek op en met SC Cambuur! De directe benadering van mensen is ook echt anders dan bij andere clubs waar ik gewerkt heb, maar ook daar voel ik me erg goed bij.
3. Hoe verloopt de overgang naar het nieuwe stadion?
Al behoorlijk wat sponsoren hebben inmiddels een voorkeur doorgegeven of zelfs al een plek in het nieuwe stadion uitgezocht. Dat gaat in die zin boven verwachting en vrijwel dagelijks worden er nieuwe stoelen ingevuld. Voor de sponsoren die dit nog niet hebben gedaan organiseren we op woensdag 10 en donderdag 11 april twee inloopdagen waarop iedereen zelf een mooie plek in het nieuwe stadion kan uitzoeken.
4. In het Kooi Stadion komen liefst zestien skyboxen. Zijn deze wat in trek?
Over interesse hebben we zeker niet te klagen, zowel binnen als buiten ons netwerk. Vorige week heeft Junction de eerste skybox definitief vastgelegd en we hebben inmiddels ongeveer de helft van de boxen in optie staan. Mochten er sponsoren zijn die hier ook in geïnteresseerd zijn dan is het advies om hier niet te lang mee te wachten en we schuiven graag aan om de mogelijkheden vrijblijvend boven een kop koffie te bespreken.
5. In het nieuwe stadion hebben jullie circa 1.000 sponsorplekken extra in te vullen. Hoe vliegen jullie deze uitdaging aan?
Dat is vooral een hele mooie uitdaging om te hebben. Zoals we altijd hebben gezegd krijgen de huidige sponsoren eerst de gelegenheid om een mooie plek uit te zoeken en daarna gaan we ons pas focussen op nieuwe sponsoren. Wel krijgen we al behoorlijk wat aanvragen binnen en komen er ook volop leads vanuit onze eigen sponsorgroep. Het is wat dat betreft geweldig om te zien hoe wij worden geholpen vanuit onze eigen achterban.
6. Wat moeten sponsoren aankomende tijd goed in de gaten houden?
Zou in algemene zin iedereen adviseren om de kanalen van @Stadion058 te volgen om op de hoogte te blijven van de vorderingen omtrent de bouw en om zelf te kunnen zien hoe mooi het Kooi Stadion gaat worden. Daarnaast gaat de Bundeling app de aankomend(e) seizoen(en) steeds belangrijker worden. Eigen kaarten, extra kaarten, dineren voor een wedstrijd, inschrijven voor evenementen en/of het boeken van uitwedstrijd-arrangementen. Alles gaat vanaf het nieuwe seizoen via de Bundeling app. Ook al het nieuws, de netwerkagenda en de contactpersonen per bedrijf zijn terug te vinden in deze app.
Foto: Cambuur Media