058-2963300
Seizoenkaarten

Veelgestelde vragen

Met de verhuizing naar het Kooi Stadion gaat er natuurlijk een hoop veranderen, maar wat hetzelfde blijft is dat seizoenkaarthouders voorrang krijgen ten opzichte van nieuwe aanvragen. Zij hebben tot woensdag 26 juni 12.00 uur de kans om de seizoenkaart te verlengen. Hierna is het de beurt aan clubkaarthouders (tot 3 juli), daarna aan de supporters die op de wachtlijst staan (tot 10 juli) en vervolgens start de vrije verkoop.

Hieronder vind je vanaf morgen de meest gestelde vragen met betrekking tot de seizoenkaarten in het nieuwe stadion. Kom je er niet uit of staat je vraag er niet tussen? Stuur dan een mail naar info@cambuur.nl (onder vermelding van je klantnummer).

Op welke manieren kan ik mijn seizoenkaart verlengen?
Net als in de afgelopen jaren kan dit op twee manieren: online via ons nieuwe ticketingsysteem Tymes4 en daarnaast ben je op werkdagen tussen 10.00 en 17.00 uur welkom in de Internoord Lounge van het (oude) Cambuur Stadion. Morgen (woensdag) zal dit uiteraard pas vanaf 13.00 uur zijn, want dan start de verlenginsperiode.

Welke gegevens heb ik nodig om in te loggen in het nieuwe systeem?
Hiervoor heb je alleen je klantnummer (te vinden op je seizoenkaart) en postcode nodig. Hiermee kun je inloggen en vervolgens zelf een nieuw wachtwoord kiezen. Voor het gemak hebben we een instructievideo gemaakt waarbij we je stap voor stap door het proces loodsen. Deze video is hier te vinden.

Bij het invullen van mijn relatienummer en postcode krijg ik een foutmelding. Wat kan ik nu het beste doen?
Geen zorgen, we komen er samen altijd uit. Wellicht sta je nog met een oude postcode in ons systeem en werkt het met de oude postcode wel. Mocht ook dit niet lukken, stuur dan een mail met je klantnummer en postcode naar info@cambuur.nl. Dan gaan we het voor je uitzoeken en een oplossing bieden.

Wat zijn de prijzen van een seizoenkaart in het nieuwe stadion?
Ondanks een nieuw stadion en hevige inflatie in de afgelopen maanden is ons streven als volksclub om de prijzen van de seizoenkaarten zo toegankelijk mogelijk te houden. De seizoenkaarten worden dus wel iets duurder, maar in verhouding met de stijgende kosten en inflatie relatief weinig. Een overzicht van de prijzen vind je hier.

Kan ik mijn seizoenkaart in termijnen betalen?
Deze optie is sinds dit seizoen voor iedereen toegankelijk middels iDEAL in3. Je kunt hiermee in drie losse termijnen betalen. Dit kun je regelen door bij het afrekenen te kiezen voor de optie ‘iDEAL in3’.

Hoe ziet de tribune en vak verdeling in het Kooi Stadion er precies uit?
Dit hebben we geprobeerd overzichtelijk te maken in een plattegrond van bovenaf. Deze vind je hier.

Is het mogelijk om een kijkje te nemen in het Kooi Stadion en daar een plek uit te zoeken?
Helaas niet. We hebben er alles aan gedaan om zogenaamde ‘kijkmiddagen’ te faciliteren, want dit had absoluut onze voorkeur. Van de bouwer kregen we echter terug dat dit onmogelijk is als we in augustus een speelklaar stadion willen hebben. Zo lang het Kooi Stadion een bouwplaats is gaan zij over de toegang tot de bouw en helaas niet wij als club. Mocht er in een later stadium alsnog iets mogelijk zijn dan zullen we dit uiteraard communiceren.

Hoe kan ik nu dan een eigen plek uitzoeken in het nieuwe stadion?
Dit kan in de online omgeving. Hier vind je een natuurgetrouw bovenaanzicht van alle tribunes en vakken. Vervolgens kun je zelf een mooie plek uitzoeken en selecteren in het Kooi Stadion.

Waarom kan ik geen seizoenkaart aanschaffen voor de West-tribune?
Zoals eerder gecommuniceerd is de West-tribune in het nieuwe stadion enkel en alleen voor sponsoren. Zit je momenteel op de West-tribune dan dien je dus te verhuizen naar een andere tribune (naar eigen voorkeur). In alle gevallen geldt overigens dat je er qua faciliteiten en toegang tot horeca en toiletten enorm op vooruit zal gaan.

Waarom kan ik geen plek uitzoeken in de middelste vakken van de Oost-tribune?
Dit is eerst alleen voorbehouden aan supporters die aan het Cambuurplein ook in de middelste vakken zaten en aan seizoenkaarthouders die verplicht moeten verhuizen van de middelste vakken van West naar Oost. Hiermee voorkomen we dat deze groep de vaste plek in het midden kwijt gaat raken. Vanaf woensdag 19 juni is het ook mogelijk voor supporters die van West komen in de oude situatie en eerst voor een plek op Oost aan de buitenkant hebben gekozen. Hiervoor dien je wel even langs te komen bij het (oude) Cambuur Stadion.

Hoe zorg ik ervoor dat we met de groep bij elkaar komen te zitten?
Deze vraag leeft enorm onder de seizoenkaarthouders en dat is natuurlijk zeer begrijpelijk. Hier hebben we op ingespeeld door het in het nieuwe ticketingsysteem mogelijk te maken om door één persoon meerdere seizoenkaarten aan te laten schaffen. Aangezien de seizoenkaarten naamgebonden zijn dien je de accounts hiervoor eerst wel te koppelen. Hoe je dit doet leggen we uit in deze video.

Kan ik al een nieuwe seizoenkaart aanvragen?
Nog niet. Zoals we altijd hebben gedaan krijgen de seizoenkaarthouders voorrang bij het uitzoeken van een plek in het nieuwe stadion. De verlengperiode loopt tot woensdag 26 juni (12.00 uur) en daarna zijn de clubkaarthouders aan de beurt (tot 3 juli). Vervolgens krijgen supporters die op de wachtlijst staan de kans en tot slot start de vrije verkoop. Wil je dus zeker zijn van een seizoenkaart dan raden we aan om je hier aan te melden voor de wachtlijst.

Ik ben seizoenkaarthouder en wil graag een extra seizoenkaart aanschaffen, kan dat?
Nu nog niet, maar op termijn hoogstwaarschijnlijk wel. Ons advies is om deze personen op de wachtlijst te plaatsen en dan na 3 juli een seizoenkaart aan te laten schaffen. Het is dan mogelijk om jullie als groep te verplaatsen en naast elkaar te zitten.

Krijg ik dit jaar een fysieke pas?
Niet standaard, maar dit is wel mogelijk. In het bestelproces kun je zelf aangeven of je nog een fysieke pas wilt ontvangen (á € 5,-). Deze zijn eind juli af te halen, hierover volgt meer informatie. In de overige gevallen heb je toegang tot het stadion met je digitale seizoenkaart die je kunt vinden in je eigen account.

Hoe zeker is het dat we bij de start van het nieuwe seizoen gaan voetballen in het nieuwe stadion?
Zoals eerder aangegeven is die kans ‘heel groot’. Hier zetten we dus vol op in en bij de seizoenkaartcampagne gaan we uit van dit scenario. Er kan bij de bouw van een stadion echter altijd iets gebeuren waardoor er vertraging wordt opgelopen en mocht dat het geval zijn zullen we dit direct communiceren.

Hoe kan ik als Gouden Seizoenkaarthouder de toegezegde 20% korting krijgen?
Hiervoor heb je als het goed is een kortingscode ontvangen in de mail. Hiermee kun je in het bestelproces (net voor het afrekenen) de code toevoegen en zo de 20% korting ontvangen. Het is overigens niet verplicht om deze te gebruiken en je zou de club er logischerwijs mee helpen als je hier geen gebruik van maakt.

Ik heb een Gouden Seizoenkaart, maar geen kortingscode ontvangen. Hoe kan dit alsnog regelen?
Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Wellicht hebben we een oud e-mailadres of heb je je ooit afgemeld voor onze mails. Als je een mail stuurt naar info@cambuur.nl met je klantnummer en postcode dan gaan we dit alsnog regelen.

Kan ik nog gebruik maken van de senioren-korting?
Nee, deze is per ingang van dit seizoen komen te vervallen. Wel zijn er speciale tarieven voor kinderen en jongeren. De prijzen van de seizoenkaarten vind je hier.

Voorheen maakte ik gebruik van de sponsor-korting? Kan dit nog steeds?
Nee, ook deze korting is komen te vervallen.

Hoe kan ik mijn seizoenkaart voor het MiVa vak verlengen?
Net als in de afgelopen seizoenen dien je hiervoor even langs te komen bij de administratie van het stadion. We helpen graag.

Waar kan ik me aanmelden voor de wachtlijst?
Allereerst goed om te horen dat je van de partij wilt zijn in het Kooi Stadion! De wachtlijst voor een seizoenkaart is hier te vinden.

Verwachten jullie dat de seizoenkaarten uitverkocht gaan raken?
Dat is vooraf natuurlijk moeilijk te voorspellen en met een verhoogde capaciteit (van 10.000 naar 15.000 supporters) is dat nu nog niet te zeggen. Wel merken we dat we enorm veel vragen ontvangen en er ongelofelijk veel interesse is in het nieuwe Kooi Stadion. Ons advies is daarom wel om niet te lang te wachten.

Kan ik ook een parkeerkaart aanschaffen voor het nieuwe aanschaffen?
Nee, dit is niet mogelijk.