058-2963300
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op welke manieren kan ik mijn seizoenkaart verlengen?
Dat kan op twee manieren. Dit kan allereerst online via de pagina ‘Seizoenkaarten’ onder het kopje ‘Kaarten’ op deze website. Een handleiding voor het verlengen vind je .

Daarnaast ben je natuurlijk ook van harte welkom bij het Servicepunt rechts naast de Jumbo Cambuurplein. Het Servicepunt is geopend van dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Wat kost een seizoenkaart?
De prijzen per tribune en een plattegrond van het Cambuur Stadion vind je hier. Mede door de sterk gestegen kosten en inflatie was het bepalen van de prijzen dit jaar een stuk ingewikkelder, maar hebben we er desalniettemin voor gekozen om het standaard tarief van vorig seizoen met een klein percentage te verlagen. Dat vinden we niet meer dan terecht na wat voor iedereen een teleurstellend jaar is geweest. Overigens betalen Gouden Seizoenkaarthouders zoals afgesproken het tarief van destijds.

Krijg ik als seizoenkaarthouder voorrang bij het uitzoeken van een plek in het nieuwe stadion?
Dit was misschien wel de meest gestelde vraag op de supportersavond over het nieuwe stadion en het antwoord is even kort als duidelijk: jazeker. Supporters die ook komend jaar een seizoenkaart hebben worden exclusief uitgenodigd om een mooie plek uit te zoeken in het nieuwe Cambuur Stadion.

Is het voor niet-seizoenkaarthouders al mogelijk om een seizoenkaart aan te vragen?
Dit is mogelijk, maar wel alleen voor de Oost-, Zuid- en West-tribune. Voor de Noord-tribune hebben we een wachtlijst aangemaakt. Deze vind je hier.

Welke tribune past het beste bij mij?
Dat hangt er vooral van af hoe je een wedstrijd beleeft, maar op elke tribune zitten of staan echte supporters die op hun eigen manier het team en de club steunen. In algemene zin staan de meest fanatieke supporters op de Noord-tribune en heb je op de West-tribune het beste zicht. Daarnaast worden achter de Oost-tribune veel activiteiten met muziek en eten & drinken georganiseerd en is de Zuid-tribune de plek waar je moet zijn voor een fanatieke beleving, maar daarbij wel kan blijven zitten en een gesprek voeren.

Welke soorten seizoenkaarten zijn er dit jaar?
We houden het graag zo overzichtelijk mogelijk en daarom er dit keer één type seizoenkaart. Wel zijn er nog steeds Gouden Seizoenkaarthouders, maar deze zijn niet meer aan te vragen.

Zijn er ook nog meer manieren -naast het verlengen van de seizoenkaart- om de club te steunen?
Dat kan zeker. Neem gerust eens een kijkje in onze Online Fanshop. Hiermee steun je de club en draag je bovendien de clubkleuren uit.

Ik heb een Gouden Seizoenkaart. Wordt deze automatisch verlengd?
Nee, wij werken uit praktisch oogpunt niet met automatische incasso’s. Ook Als Gouden Seizoenkaarthouder kun je dus gewoon de stappen doorlopen om de verlenging in orde te maken.

Moet ik mijn huidige seizoenkaart bewaren of kan ik hem weggooien?
Kies je ervoor om je seizoenkaart te verlengen, dan blijft je huidige pas geldig. Gooi deze dus niet weg. Het toegangsrecht voor het nieuwe seizoen wordt hierop bijgeschreven.

Mocht je ervoor kiezen om te verplaatsen, dan krijg je een nieuwe pas. Over hoe en wanneer dit zal zijn ontvang je later nog een e-mail.

Op welke manieren kan ik mijn seizoenkaart afrekenen?
Online kan dit alleen via het vertrouwde iDEAL. Verleng je je seizoenkaart bij het Servicepunt naast het stadion, dan heb je de mogelijkheid om te pinnen of contant af te rekenen.

Het systeem loopt vast. Wat moet ik nu doen?
We hopen natuurlijk dat dit niet voor gaat komen, maar er kan natuurlijk altijd een technische fout optreden. Zodra dit het geval is krijgen we hier een melding van en gaan we er direct mee aan de slag. Probeer het daarom eerst na een half uur nog een keer. Bij langdurige storingen maken we hier melding van via onze social media kanalen en de website.

Kan ik mijn seizoenkaart na 5 juli nog verlengen?
Nee, alle reserveringen verlopen na woensdag 5 juli om 12.00 uur en tegelijkertijd worden alle niet bezette stoelen vrijgegeven. Het kan dus zijn dat je stoel niet meer beschikbaar is. Wel kun je uiteraard opnieuw een seizoenkaart aanvragen, maar we kunnen dan niet garanderen dat je vast plek nog vrij is.

Kom ik in aanmerking voor een speciaal tarief?
Speciale tarieven gelden alleen voor de jeugd tot en met 16 jaar en supporters van 65 jaar en ouder. Het meetmoment hierbij is 1 juli 2023.

Kan ik ook een gouden seizoenkaart aanschaffen?
Nee, dit is niet meer mogelijk. De gouden seizoenkaart was eenmalig aan te schaffen, namelijk voorafgaand aan het seizoen 2019-2020. Supporters die al een Gouden Seizoenkaart hebben kunnen deze wel verlengen.

Ik heb een seizoenkaart gekocht met een speciaal tarief. Kunnen andere personen van deze seizoenkaart ook gebruik maken?
Een seizoenkaart tegen een lager tarief (een jeugdkaart of 65+ kaart) geeft alleen toegang voor personen uit de desbetreffende leeftijdsgroep. Een persoon die niet in deze categorie valt kan hier dus geen gebruik van maken.

Kan ik ook een parkeerkaart bestellen?
Gezien de beperkte ruimte rondom het Cambuur Stadion is het helaas niet mogelijk om een parkeerkaart te bestellen. Kom je met de auto? Dan adviseren we je de auto te parkeren op het Cambuurplein, bij winkelcentrum De Centrale of in de omliggende wijken.

Kan ik mijn seizoenkaart nog annuleren op het moment dat ik een seizoenkaart hebt besteld?
Nee, dit is niet mogelijk. Je gaat een overeenkomst aan met SC Cambuur voor de duur van één seizoen en het is niet mogelijk om dit tussentijds op te zeggen.

Ik wil mijn seizoenkaart niet verlengen. Moet ik iets doen?
Dat vinden we om te beginnen spijtig om te horen, maar er kan zich natuurlijk een situatie voordoen waardoor je niet meer in de gelegenheid bent om onze wedstrijden te bezoeken. In dat geval kun je inloggen en kiezen voor de optie ‘geef mijn stoel vrij’. Vanaf dan is je plek vrijgegeven en ontvang je geen mails meer van ons met betrekking tot de verlenging van je seizoenkaart.

Ik wil niet verlengen, maar iemand wil mijn kaart overnemen. Wat moet ik doen?
Het is mogelijk om je plaats over te dragen aan iemand anders. Hiervoor dien je langs te komen bij het Servicepunt en alle gegevens mee te nemen van de persoon die de plek over wil nemen.

Staat jouw vraag er niet bij? Dan zijn we je graag van dienst! Stuur een email naar info@cambuur.nl en je wordt zo snel mogelijk geholpen.